viernes, 13 de diciembre de 2013

ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΟΥ ΑΡΜΕΝΙΖΕΙ;


Σε δημοσιεύματα μας στις αρχές Ιουνίου του τρέχοντος έτους είχαμε διατυπώσει την άποψη ότι το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας έχει εκτραπεί των σκοπών που προσδιορίζει ο τίτλος του ως Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου και κινείται σε κατευθύνσεις που εξυπηρετούν οτιδήποτε άλλο παρά αυτό.
Αφορμή η πέραν πάσης λογικής σύμβαση με την αθηναϊκή εταιρεία ΔΟλΙΧΟΣ για το ανέβασμα θεατρικής παράστασης στην Αθήνα για ολόκληρη την χειμερινή περίοδο 2001-2002 με την υποχρέωση να επισκεφθεί ο θίασος και την Βέροια για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στο τέλος της θεατρικής περιόδου (Απρίλιος), αν και εφ όσον αυτό θα ήταν δυνατόν από την εισπρακτική πορεία της παράστασης. Είχαμε μάλιστα δημοσιεύσει και το προσχέδιο της σύμβασης που καταφανέστατα ήταν δυσμενής για το ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας και ουσιαστικά ισοδυναμούσε με μετακόμιση του στην Αθήνα.

Σημειώνουμε ότι η περί ης ο λόγος προκλητικά ετεροβαρής συμπαραγωγή υλοποιείται ήδη, κατά πληροφορίες, ενώ η Διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ αγνοώντας ή περιφρονώντας την τοπική κοινωνία δεν έχει ακόμη κάνει την παραμικρή ανακοίνωση γι' αυτό.



Όταν λοιπόν τότε καταγγέλλαμε ουσιαστικά ότι η λειτουργία του φορέα και οι κατευθύνσεις στις οποίες κινείται δεν συνάδουν με τους σκοπούς της ίδρυσης του, υπήρξαν αντιδράσεις τόσο από τον πρόεδρο του φορέα όσο και από τον Δήμαρχο. Ούτε λίγο Ούτε Πολύ ο μεν πρώτος μας εμφάνιζε ως αγνοούντες την σημερινή θεατρική πραγματικότητα και απαιτήσεις, ενώ ο δεύτερος στο Δημοτικό Συμβούλιο απέδωσε τα δημοσιεύματα σε βλέψεις για την θέση του καλλιτεχνικού δ/ντη και οι δυο δε υποστήριξαν τις επιλογές και κατευθύνσεις του φορέα.

Πέντε μήνες μετά επανερχόμαστε στο ΔΗΠΕΘΕ της Βέροιας (;) όχι για την χειμερινή του συμπαραγωγή που υλοποιείται ήδη στην Αθήνα, αλλά για την συμπαραγωγή του καλοκαιριού με το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, - "Ο Πειρασμός" του Γρ. Ξενόπουλου - διατυπώνοντας σειρά ερωτημάτων που απαιτούν άμεση απάντηση:

- Είναι αλήθεια ότι η συμπαραγωγή αυτή απέτυχε καλλιτεχνικά και οικονομικά όπως σαφέστατα παραδέχεται ο καλλιτεχνικός δ/ντης κ. Καραχισαρίδης σε επιστολή του προς τον καλλιτεχνικό δ/ντη του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και σκηνοθέτη της παράστασης Θ. Γκόνη;

- Είναι αλήθεια ότι η οικονομική ζημία που προέκυψε κατά εκτίμηση του ιδίου του κ. Καραχισαρίδη λίγο πριν ολοκληρωθεί ο αριθμός των παραστάσεων ήταν περίπου 40 εκ. δρχ.;


- Είναι αλήθεια ότι η οικονομική ζημία αποδίδεται στην καλλιτεχνική αποτυχία που με την σειρά της συναρτάται με υπεράριθμες και κακές επιλογές ηθοποιών και άλλων συνεργατών;


- Είναι αλήθεια ότι η συμπαραγωγή έφθασε στο σημείο να εμφανίζεται από αφίσες ως παραγωγή μόνο του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου;


- Είναι αλήθεια ότι η συμφωνία της χορηγίας από τον τηλεοπτικό σταθμό "ΑΛΦΑ" ήταν τελικώς μια πατάτα;


- Είναι αλήθεια ότι σε αυτή την επιστολή ο κ. Καραχισαρίδης εμμέσως π
λην σαφώς παραδέχεται πλήρη εκχώρηση κάθε αρμοδιότητας και ελέγχου στο ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και τον καλλιτεχνικό του δ/ντη επιχειρώντας ταυτόχρονα δι' αυτής να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα και να αποσείσει δικές του ευθύνες στο παρά πέντε;

- Είναι αλήθεια ότι αυτά και άλλα συμβαίνουν στο κατ' ευφημισμό;

- δικαιούμαστε να υποστηρίζουμε - ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας το οποίο εκτός 
από καλλιτεχνικό δ/ντη έχει επίσης Πρόεδρο και Διοίκηση οι οποίοι όμως μάλλον θεώνται παρά κατευθύνουν την πορεία του;
 
Σε όλα αυτά τα ερωτήματα οφείλει ν' απαντήσει ο οιοσδήποτε θεωρεί τον
εαυτό του αρμόδιο και υπεύθυνο για την πορεία του φορέα έναντι της τοπικής μας κοινωνίας. Κι αν αυτό δεν συμβεί θα υποχρεωθούμε να επανέλθουμε...

No hay comentarios:

Publicar un comentario